szombat, október 21, 2006



Mehettem megint tanfolyammal reggel...
de úgy néz ki most nem én szívtam emiatt. Igaz, hogy Máriahalmon kicsit oldalas volt a dolog, a hegyre ráfújhoz képest 90-45 fok között változott a szél, pillanatnyi ráfújásokkal. Átpakoltuk a mentőernyőt a fekvőbe, úgyhpgy akkor már ez lesz, meg megcsináltuk a lábtartóját, bár gyorsító még nincs. Amit sajnáltam, mert féltem, hogy az erős szélben majd nem merek startolni Pilisen. Mert nálunk erős volt. Egy ideig startolgatott mindenki ügyesen, és repkedtek is (csak Tominak sikerült berakni a leszálló mellettiakácosba, de ez mindenkivel megesik, akinek még nem volt, az féljen. Mégiscsak jobb itt, mint pl. nekem Pilisbe.
Mikor már Gellért 10 perce lejtőzőtt a vadi új Makalu2-vel gondolkoztam, hogy nekem is kéne, mert jó, repülni. Elején még nagyon oldalas és kevésbé brutál erős volt, de aztán szépen hosszabodtak a repülések. Csak két para volt, kis féloldalak, egyiknél megijedtem, mert fordultam a hegy felé és a belső csukott le, majdnem becsapodtam, a nap legparásabb esete. Fél órás volt a leghosszabb, tudtam, hogy maradnom kéne ott, de egyedül nem akartam.
Gellérték Pilisvörösvárig vittek, onnan 15 perc séta után végre felvettek és megsajnáltak, úgyhogy felvittek Pilisszántón a parkolóig. Onnan 35 perc. Voltak páran a starthelyen, úgyhogy várni kellett és türelmetlenek (Dani, Tibi) a jobboldali csücsökről akartak beelőzni. Dani kezdte, láttuk elstartolni, de én nem láttam aztán repülni. Többiek mondták, hogy elment, de azért kicsit furának találtam, hogy akkor miért nincs sehol. Aztán a következő ember látta meg őt a fákon. Úgy négy méter magasan állt egy fán és szedte le a cuccát. Gyors segélycsapat szervezés, Laci, Szabi, Tibi és két fűrész. Én felmásztam, Szabi húzta a beülőt lefelé, Lavi kamerázott, Tibi szakértett és féltette a fűrészét. Hamar, kb. 25 perc alatt végeztünk, gyors startok. Gondoltam, ha már repülni nem lehet nagyot, akkor legalább legyen valami izgalmas. Ki a mező, vagyis a fák fölé, negatív, de mivel elkezdett a két heveder vészesen közeledni egymáshoz (be akartak csavarodni, mert a jővő héttől már tán, végre valahára tényleg Gambit), úgyhogy fék fel, ernyő elém, baloldal ouhul, nembaj gondoltam legyen csak féloldal annál izgibb. Elindult pörögni, mert a madzagok közé bekadt az ernyő, és nem jött ki elsőre, mint vártam, nembaj, csaknem fékezem a külsőt, hadd pörögjön, belsőt rángattam, hogy jöjjön végre ki. Második kör után ki, de jól pörgött, úgyhogy tovább lehúztam és rádőltem és gyönyörű merülőbe került át. Sajnos csak két körre volt idő, mert már elég közel voltam a bokrokhoz. Ráádőlés a külsőre, kis fék és gyönyörűen kijött. Elég izgalmas volt (ezért a képválasztás - és mielőtt még mindenki megkérdezné, nem Káttya van a képen), tetszett. Levezetésnek még egy féloldalhúzás és frontstall 10 méteren. Szabival haza.

Ami fontos: aki már rég nem repült, az ne rögtön magasstartra jöjjön, komolyan, hogy ne legyen baja, az ő érdekében. Én se fennt fogok kezdeni a Gambittel, hanem Csobánkán és Epölben. Dani, Gyula. Most komolyan.