hétfő, január 07, 2008


2008-01-05, Szombat
A mai napra tervezett hivatalos programot elhalasztották a várható kritikus időjárás viszonyok miatt.
Ez azt jelentette náluk, hogy a várható éjszaka lehulló 70 cm hó miatt nem fogjuk tudni bejárni a várost, illetve emiatt a vasárnapra várható túra is el fog maradni. Azaz semmi program hétvégére, ami mondjuk az otthoni körülmények mellett nem lett volna nagy baj, de itt azért olyan szempontból baj, hogy nem tudok semmit se csinálni.
Nem is hittük el persze, hogy fog majd 70 cm hó esni egy éjszaka alatt, az oké, hogy szállingózott a hó, de ez azért kevés. Aztán azután, hogy mindenki hazament szépen elkezdett esni a hó, úgy rendesen, mellette pedig jött az orkánerejű szél. Milyen jó, hogy bent vagyok.
Szóval szombat reggel kelés, egész korán, a késői fekvéshez képest, öltözés, mert megyek a magyar lányokkal bevásárló körútra. Odafelé végig esett a hó, de ami a nagyobb baj volt, hogy a szél is fújt. Én még egészen jól fel tudtam öltözni, símaszk, síszemüveg, de így csak a szám környéke fázott csak. Átértem időben, megnéztem hol laknak, kb. ugyanaz a szóba, ugyanazokkal a bútorokkal, csak más alaprajzzal, nekik kicsit másfajta a szoba alakja, és amit irigylek, hogy a két embernek külön gardóbja van, és az is nagyobb, mint a mi egy darab közösünk. Viszont nekik nincs sütőjük, nekem meg van. Azért az nem rossz.
Bevásárlás nem volt egyszerű körút. Először bementünk az útba eső Sparba, de csak az árakat néztük meg, utána jött Ica, utána bementünk a bizományi boltba, aztán a Rima 1000be. A többi boltot is be fogom majd járni (mert itt is van Lidl és Coop), csak azok messzebb vannak, és bicikli nélkül egyenlőre még nehéz, de majd…
A Rima 1000ben vettem a legtöbb dolgot, állítólag ez a legolcsóbb, és ami cetlink (mert ám felírtunk mindent egy papírkára, hogy mi hol, mennyi) alapján is a legtöbb dologban ez volt a legolcsóbb. Ezeket és ennyiért vettem itt:
TOALETTPAPIR (egyértelmű) 11,50
TOMAT (paradicsom) 3db 3,16
KLEMENTINER (mandarin) 3db 3,90
LOK (hagyma) 3db 3,64
EPLER RODE (ez az alma) 4db 6,58
POTETER 5KG (krumpli) 34
MARSIPAN LANDLORD (na mi?, 0,5 kg) 17
BASMATIRIS LANDL. (most épp nem tudom, hogy mi) 12
SUKKER DANSK (zukor, off course) 12,50
REAVRUNDING (kerekítés, köszike) 0,22

Ezekután átmentünk az Icaba (én nem IKÁzom, hanem simán icca) ott gyorsan vettünk kenyeret és zsepit, mert azok itt voltak a legolcsóbbak.
Kenyér 0,75kg 6
Zsepi 15db 10es csomag (sajnos nincs más kiszerelés) 14

Aztán Spároltunk, azaz folytattuk a spórolást, elgyalogoltam jó messzire a sajtért, margarinért és ketchupért.
HVITOST 1KG FIRST PRICE (a sajtocska) 49,90
BORDMARGARIN x2 (inkább vettem többet úgyis kell és itt a legolcsóbb) 2x6,90
TOMAT KETCHUP (sokáig vaciláltam, hogy vegyek 4x annyiért Félixet, mert az szeretem nagyon, de végül ez lett, Papára hallgattam) 6,90

a legvégén már egyedül elindultam hazafelé és még az Iccába beugrottam lekvárért, mert itt volt a legfinomabbnak kinéző, ezen nem spóroltam, luxuskodtam egy kicsit, ha már úgyis mindig ezt reggelizem, legalább legyen jó.
Almás lekvár 1kg 21

Úgyhogy egyenlőre ezeket vettem, majd még szükségem lesz néhány dologra, de azokat majd csak később, pl. az akciós olcsó olaj pont elfogyott, úgyhogy arra várok, mert ráér. Majd kéne szerezni valahonnan húst is, de az drága, úgyhogy várni kell rá.
Mindenki azt mondta, hogy mennyire drága lesz majd itt minden kaja, de ha megnézitek, szerintem azért nem annyira durva a magyar árakhoz képest. Még a kintiek, franciák, ausztrálok stb. is panaszkodnak, de ha átszámolom, akkor egy otthoni szimplán drága árkategória, nem egy 4-5x ár. Vagy én látom rosszul, nem tudom.
Gondolkodtam, hogyan tudnák spórolni a kajáláson. Vannak ötleteim. Például épp elég ha egy nap csak kétszer eszem, otthon is ehhez vagyok szokva úgyis. Reggelizem, kicsit többet, mint otthon, aztán bírom sokáig (maximum bedobok valamit tízórai-ebédre, almát, narancsot), uzsonna-vacsorára meg 6-7 körül nyomok valamit. Késő estére megint éhes leszek, de olyankor már otthon se szoktam enni. Másik pedig, hogy nem muszáj minden nap meleget ennem, elég két naponta. Végülis, miért ne? Vitaminokat, gyümölcsöt nyomatom.
A tegnapi nap nagyrészt ezzel ment el, azt még mindenképp hozzá kell tennem, hogy az időjárás durván változott napközben. Reggel még nagypelyhekben hullt a hó, és fújt a szél, ami napközben fokozatosan kispelyhűvé ment át, aztán szép lassan eső lett. Na az borzasztó. A hóval még semmi baj, de az eső, amikor durván esik az baj. Kabátom csupa víz kívülről. Ok, hogy az még nem ázott át, de ami lefolyt róla, az teljesen átáztatta a nadrágom tetejét, és persze alulról is kezdtem átázni, mert nem vicc, de egyes helyeken 15 cm mély pocsolyák vagy 50 cm hó között lehetett választani. Délután, amikor elmentem körülnézni és intézni még - én marha a sima cipőmben – úgy eláztam, mint még soha. A kabátomról lefolyó víz egészen a bokámig áztatta a nadrágomat, és amikor egy kicsit nem figyeltem és beleléptem a 20cm vízbe onnan már mindegy volt.
Este Party. Ismerkedős, első, erasmusosoknak stb. Oda már bakancsba és ponchóba mentem, vicces, de hatékony volt. Odafelé mondjuk elállt az eső, úgyhogy esőkabát nem kellett volna, de hazafelé már jó volt, mert megint esett. A hídon felhajtón voltak áthatolhatatlan pocsolyák (még a nagybakancsom számára is, úgyhogy hídkorláton keltem át szárazon, szép látvány lehettem a piros ponchómmal a hídkorláton a szakadó esőben, de így kellett tennem.
A partyról. Inkább több pozitívumot tudnék mesélni, mint rosszakat. Ami így elsőre nagyon tetszett, hogy nem dohányoztak mindenütt. Aki cigizni akart, az elment a dohányzó helyiségbe, vagy ki. A másik, hogy senki se itta magát le annyira, hogy azt se tudja, hogy hol van, senki nem hányt, senkit se kellett hazatámogatni, és szerintem ez így a jó. Univerzális zenék voltak, slágerek, meg régi slágerek, amiben annyi volt a vicces főleg, hogy volt néhány, amit én nem ismertem vagy mi magyarok nem ismertünk, de bezzeg ők igen. Nem nagyon akartam táncolgatni, mert én nem szeretek mindenkivel. Egy valakivel szeretnék csak táncolni. De megerőszakoltak, azaz berángattak, és egyszerűen nem lehetett mit csinálni, próbáltam ellenállni, de a lányok túlerőben voltak, az van. Azért nem dőlt össze a világ persze. Próbáltam beszélgetni is, de nem volt egyszerű a dolog, mert ahol a zene volt ott volt mindenki, de én örülök, ha normál közegben megértek valakit angolul, de ekkora zaj mellett esélytelen. Szóval a mellette lévő szobában beszélgettem azokkal akik épp odatévedtek, persze mindenki inkább a zenénél volt. De azért néhány emberrel így is tudtam beszélgetni elég sokat. Pl. van egy olasz macho, Fabio, aki nem szeret táncolni és szintén nem tud jól angolul, vele elég sokat beszélgettem, főleg, hogy egyházba lakom vele. Megismerkedtem a francia lánykával is Katrinnel, egész jól el tudtam beszélgetni vele egy darabig, meg egy lengyel lánnyal, Kashával (Kat) vele is beszélgettem. És egyre több nevet tudok: másik francia srác Andrik, Lányok lsd. fönt, Andrea osztrák lány, Magda lengyel lány, Lukas lengyel srác, Rodrigo mexikói, aki mellesleg a buddym. Másik német lány asszem Nora meg van egy Anne is. Hát egyenlőre ennyi, majd még tanulok szorgalmasan.