péntek, október 27, 2006



Ma nekem egyedül kellett 11 Tf-es diáknak és Bálintnak A-vizsgás előadást tartanom. De csak úgy hirtelen. Gombóc mondta telefonba, hogy késik, mikor megjött akkor meg, hogy folytassam. Nagyszerű, szerencsére elvittem múltkori jegyzeteimet, így tudtam a tematikát. A többit meg úgyis tudom.

Érdekes nap volt a mai. Voltam World Press kiállításon, ami talán kicsit jobb volt, mint az eddigiek, érdemes megnézni, még vasárnapig. Kevésbé sablonos, bár megvannak a szokásos témák.

Reggel nyolctól 11:15-ig Oláh tanárúrnál ültem és gépeltem az TDK resume-t. Ez lett.
Ez a negyedik verzió, már közös alkotás:

Jenes Győző III/1.
A harmadévfolyamos hallgatók fizikai állapotának bemutatása 2006 őszén


A Testnevelési Egyetem képzési elvárásai között nagyon fontos szerepe van a fizikai állapotnak. Fontosnak tekinthető tehát, a bekerülő és itt tanuló hallgatók motoros állapota. Rendszeres, folyamatos mérésekkel átfogó, objektív képet kaphatunk a hallgatók fizikai teljesítő képességeiről. Egy ilyen félévenként ismétlődő, folyamatos, hosszanti vizsgálat segítségével választ kaphatnánk több, sokakban gyakran felmerülő kérdésre. Például arra, hogy tényleg rosszabb képességűek vagyunk-e a korábbi generációknál, ahogy azt tanáraink ezt gyakran panaszolják. Mennyit számít, hogy mennyit edz, rendszeresen vagy versenyszerűen teszi, és vajon lesz-e különbség alapképzésre és mesterképzésre járó hallgatók teljesítménye között. A mérések ugyanakkor objektív és direkt visszacsatolást adnak a hallgatók, az egyetemen folyó munkáról, mind a tanároknak, mind a diákoknak.
Az idei félév új tantárgya, a Motoros mérések keretében, az Eurofit tesztrendszert használva megmértük a harmadik évfolyamos hallgatókat. Ezeket az eredményeket feldolgozva egy viszonylag reális képet kaphatunk az évfolyamunk fizikai állapotáról. A méréseket a 2006/2007 első szemeszterében 2006.10.09-én végeztük, a TF atlétikai csarnokában, amin részt vett a harmadévfolyam 134 hallgatója. A mérés módszeréül a klasszikus Eurofit tesztrendszert választottuk, az adatokat alapstatisztikai módszerekkel kiértékeltük. Az így kapott eredményeket szeretném bemutatni előadásomban.
A továbbiakban szeretném szélesebb körben végezni a méréseket, minden évfolyamban és akár a különböző szakok között is (különösen érdekes lenne a levelező hallgatóknál), félévenkénti rendszerességgel. Így a már meglévő és a jövőben megszülető adatokkal, jobban meg lehetne találni a válaszokat kérdéseimre és további tendenciákat és mélyebb összefüggéseket is fel lehetne tárni.


2006. október 27.
Témavezető: Oláh Zsolt

ha valakinek van hozzászólása csak nyugodtan.

1 Comments:

Anonymous Névtelen said...

PErsze, érdekel a statisztikai módszertan...a heteroszkedaszticitást és a sztochasztikus konvergencia hatásokat miképp vetted figyelembe?

11:19 du.

 

Megjegyzés küldése

<< Home