hétfő, november 13, 2006



ez a mostani 6x6 ciklusból, tetszik ez a formátum, de nagyon...

én az kis madárka vagyok ott aki repül kifelé a képből, el messzire a Citadella Szabadság szobrától, mert ezek a formális szabadság képek, mint látható a képen is strukturák közé szorítják. Úgyhogy inkább, én mint a madár, fogom magam és elrepülök valamerre másfelé. Elrepülök. Repülök. Repülnék már!
Vagyis pillanatnyi szenvedélybetegségem nélküli tisztább állapotomban, inkább visszatérek az eredeti gondolatmenethez.

Elég relatív a szabadság, az, hogy mit tehetek, mi is az amit tennem lehet/kell.
Az a szabadság, ha megtehetem az, amit pillanatnyi kedvem diktál, vagy sem. Én attól függetlenül, hogy másfél napja tanulok elég szabadnak és még jól is érzem magam. Ez is lehet szabadság, csak most saját szabadságom álltal vállalt periódusomban vagyok. De ez is önként vállalt, hiszen mint a képemen is látható (hú de komplex vagyok mi...) szóval az átlag számára kikiáltott szabadságtól (lásd szobor) távolodom (repülök, mert attól vagyok én, vagyis a madár), egy a képen sokkal kevésbé strukturál egyéni kiszélesedés felé, ahol már sokkal több a lehetőség. Az egy magasabb szabadságfok, arra tartok, és most azért tanulok.
Már éjjel 2 van és még mindig tanulok...lehet, hogy ezért írok ide ilyen hülyeségeket. De már egész jól állok

Ja és ma az új buszunkból kifűrészeltünk egy ülést - így jobb - ez már szabadság.

1 Comments:

Blogger Me said...

A szabadság tényleg relatív, teljes szabadság nem létezik.A neveltetésnél már eleve korlátok közé szorítanak, gyakran el sem gondolkozol azon, hogy valami, amit esetleg gyerekkorodban a szüleid nem helyeseltek, az mégis jó lehet a számodra. Később meg mindenhol akadályokba ütközöl, amit max akkor úszhatnál meg, ha elvonulsz remetének a világ végére, de azt meg ki akarja...Szerintem a szabadság nem csak a szabad cselekvést jelenti, ha érzelmileg korlátozva vagy az kb. olyan, mintha fizikailag lennél. Igazándiból csak szinteket különböztetsz meg, azt hiszed most, hogy ha a tanulás végére értél és elérted a célod, jobb lesz, pedig nem, mert sokkal komolyabb kötöttségek és nagyobb felelősség vár rád. Amit vagy tolerálsz és éled a magyar átlag életét vagy lázadsz és kitörsz.

5:07 du.

 

Megjegyzés küldése

<< Home