szerda, január 30, 2008


2008-01-29, Kedd
Az utolsó szabad napon, vagy ahogy itt szoktam mondani freetime. Reggel még nem is gondoltam rá, csak a könyvtárban mondta Fabio, amikor összefutottam vele. Mert miután bementem az egyetemre és még véletlenül akadt egy kis szabadidőm körülnéztem a könyvtárban. Igen ez könyvtár. Most ecsetelhetem mennyire jó és szép. Nem hazudok, legalább 100 számítógép van, csak a diákoknak, de a legújabb, TFT monitor, Dell gépek, szóval jók. Ezenkivül rengeteg tanulóasztal, de persze mit sem érne könyvek nélkül. Szabadidő témában kapásból 10 könyvet találtam – angolul – amik érdekelnének, és nem ártana elolvasni, persze nem lesz időm. És szabadon fénymásolhatsz, és a könyvet ha elviszed, addig maradhat nálad a könyv, amíg másnak nem kell, mert erre is való az internet. És voltak is a könyvtárban, nem úgy mint nálunk, sokan, kétszinten.
Előtte voltam a Sia-nál, megkérdeztem a kártyásfizetés, és most valószínűleg épp ezért három hónapot előre ki is fizetek, mert talán úgy éri meg. Legjobb lenne a hat hónapot, csak mi van, ha költözök, stb. meg akkor nem is marad pénzem enni. És vettem mosókártyát, 200 koronáért, és barátkozás képen megkérdeztem tőle is a régi koronát. Persze a válaszra nem voltam igazán kíváncsi, de nem árt jóban lenni a fenntartókkal. Ezt tanította a Papa.
Utána hamar el a városba a bankba, hátha át tudják váltani. Sorszám húzás, hamar sorra kerülés, féléken megkérdezem angolul, hogy esetleg át lehet-e váltani a régi koronát újjá? Természetesen, tessék. És kész és ennyi. Kicsit máshogy működnek itt a bankok is. Belépve se az fogad, ami otthon, bejárhatok az intézőkhöz, nem láttam biztonsági őrt, stb.
Este norvég után International Pub, ahol most Németország, Bulgária és Anglia mutatkozott be. Ebben a sorrendben voltak egyre jobbak, pedig a németek 5en voltak, a másikok egyedül. Rob az angol hihetetlen jó műsort tartott, ahhoz képest. Na majd mi is leszünk, elvileg már van egy kész előadás, de nekem nem tetszik, úgyhogy csinálok egy saját prezentációt és utána szavazunk melyik lesz a jobb.
Meg akartam nézni este az Requiem for a dream c. filmet, pont elég aktuális lett volna, de egy kicsit elhúzódott a program, így halasztódott talán másnapra. És egyébként is időben akartam lefeküdni, hogy másnap fel tudjak kelni időben az első órámra, 8 órás kelés, az eddigiekhez képest húzós.
Off course, your choice! Vacsorára pestós tészta, a talált, vagyis inkább zsákmányolt pesztóból. (Ezt el is felejtettem leírni, valamelyik nap, találtunk a Konsgard Alle pincéjében egy csomó kaját, lett müzlim, banános pudingporom, pesztóm, sóm.