szombat, február 16, 2008



2008-02-16, Szombat

Kelés hamar és könnyen, mert van miért. Program ellőtt még boltba, hogy legyen hétvégén mit ennem. Nyitás előtt értem oda, ezért még kitekertem a tengerpartra. Furcsa volt, mert be volt fagyva a tenger széle, pedig nem is tűnt olyan hidegnek az idő. Vicces volt, ahogy a hattyúk utat törtek maguknak. Szokásos két boltos kör, margarin a Kiwiben, kenyér a Rimaban. Gyorsan haza, két szendvics és húzás lefelé, mert jönnek értem.
Nem mentünk nagyon messzire, kb. 30 km-re lévő mucsakis település sportcsarnokába. Nem akarom megint dicsérni az itt-et, de Magyarországon, egyik középiskolának sincs ekkora nagy. Megkaptam az ernyőt Uli-tól, nagyon jól néz ki. Fehér az egész, nagy reklámfelirat van rajta, Siemens mobile, de ettől nagyon versenyzősen néz ki. Szegény elég megviselt állapotban van, egyrészt, aki használta, minimum 115 kg startsúlyú, vagy inkább több, és még hátimotorral is használta az ernyőt, ami plussz 20 kg, minimum. Voltak cserélve a zsinórjai, de mikor? Szegény ernyő…és van egypár csúnya csomó rajta, olyanokat, amiket még otthon se használnak normál esetben, van egy házilag összevarrt zsinór, néhány vastagabb zsinór, fékfogantyú cserélve, nincs rajta patent. Hát majd ki kell próbálni. A Trango rá van írva, de semmi DHV pecsét nincs rajta, nincs rajta a gyári UP pecsét, nincs rajta a súlyhatár, így csak reménykedek az M-es méretben, de persze ez majd repülés közben kiderül úgyis. Ha L-es még kibírható, ott talán benne voltam normál testtömeggel a súlyhatárban, majd meglátjuk. Talán holnap megpróbálom tesztelni, ha lesz olyan idő. Utána Torvald rábeszélt, hogy dobjak mentőernyőt, de milyen jól tette, mert nem ment. Azaz, odajött a főmentőernyőoktató, hogy megnézze, hogy dobom, húzom, húzom, de nem jön. Megnézi, mondja, hogy ez nem is fog. Megmutatja, odahív mindenkit, mindenkinek megmutatja, hogy ez a legnagyobb hiba, mert így nem lehet kihúzni a konténert. Átszereljük, de a beülő is kicsit ludas, mert nem túl jó a mentőernyő kialakítása, de mi rontottuk el. Amikor már ki lehet húzni a belsőkonténert, akkor perfekt mentőernyő dobást hajtok végre, adekvát mozdulatokkal. Utána kicsit megkutyáztatom, felfüggesztem. Megmutatják, hogyan lehet összehajtani, figyelek, megcsináljuk a sajátom. Most már emlékszem melyik lépést hagytuk ki. Ki fog nyílni így is, csak picit lassabban, de ez legalább duplakupolás. Azt mondják még a norvégok is, hogy ez az egyik legjobb, ami nekem van, a Charly!!!
Este megtettem amit meg kellett tennem, hogy mindenkinek jó legyen. Szomorú, nekem is, sajnálom is, de szép volt. Köszönöm, amit kaptam.