vasárnap, március 30, 2008


Szokásos újgépes fotó, csalással

2008-03-29, Szombat

Kelés után gyors ellenőrzés a gépen, és bizony. Megérkezett a csomagom, a kézbesítési helyre, azaz mehettem érte. Reggeli és gyorsan a csomagért. Most is elég volt a kód és az aláírás, bárki más elhozhatta volna.
Jó nehéz volt, úgyhogy jó sok minden van benne. Megérkezett az állványom, a kisállvány, így majd talán csinálok több éjszakai fotót is, vagy legalábbis sötétedősét, mert a memóriakártya is megjött a fényképezőhöz. Itt van a beülőm, a sziklamászó cipőm, a kordnardágom, a szandál, a hitelkártyám, főzőköpeny – amire már nincs szükségem, mert vége a főzőtanfolyamnak, egy hajpánt – amire már szintén nincs szükségem, a rövid hajammal és egy új cipő, inkább teniszcipő, de talán tudom használni valamire és a bivakzsákom. És sok-sok kaja: két rúd hazai kolbászt, 3 tábla szalonna – mmm. És 8 tábla csoki és rengeteg-rengeteg tea, ebből talán még Ausztriára is marad nyárra. És szegedi pirospaprika. Szóval most van minden.
Amíg esett gyorsan feltelepítettem a kártyához kapott ajándékszoftvereket, majd a szép. felhők közül néha kibújó napocskával egész tűrhető fotókat csináltam. Persze még kell gyakorolnunk, mert annyira még nem ismerem, de jó lesz. Belvárosban, tengerparton, sirályokról, Oderoján csináltam fotókat. És ezt aztán nyomogathatom, csinálja a fotókat, nem lesz vége a filmnek. Csináltam is sokat, de töröltem is – mondom, még tanulnom kell. Találkoztam Lan-nel, az egyik tanárommal, épp kacsákat etettek a gyerekeivel – jó dolog, hogy a tanárral utcán találkozva lehet beszélgetni.
Este aztán mérges voltam. Mert nem tudom átmásolni a képeket a számítógépre!!! Valamiért a Canon program nem érzékeli, az XP persze érzi, hogy bedugtak neki valamit, de ő meg új hardverként akarja telepíteni, persze ahhoz meg nincs programja. Úgyhogy egyenlőre nem működik. Van kártyaolvasó a gépemben, de csak SD kártyához találtam lyukat, valószínűleg CF-hez kell valami adapter, ami nincs. Úgyhogy most nem tudom még mi lesz. De már vannak fotók, majd lassan, ha megoldottam magam, akkor fel is rakom, a középszerűeket. A legjobbakat megtartom titokba, hogy majd otthon is legyen mit mutatni!
Este még szintén voltam fotózni, kevés értékelhető képpel. De én lekapcsoltam minden áramomat 8 után. Persze nem ennek van értelme, hogy most kampányszerűen egy órára lekapcsoljuk, mert ettől nem lesz változás, hanem minél környezetbarátabban élni a hétköznapokban is. Mindenki magával kezdje.
Este még egy Vorspiel, Janánál, de elég unalmas, semmi nem történős. El is jöttem a vége előtt.