szombat, április 12, 2008


Igen, ez egy plecsni, vagy több, de szeretem az ilyet is...
2008-04-10, Csütörtök

Egész napos túra, csak ennyit tudtunk előtte.
Rob előbb érkezett, mint én, és lefoglalta a másik kocsi vezetőülését, úgyhogy szomorkodtam. Viszont ezért inkább Johne Audijába szálltam be, egy elsőgenerációs A4-be, hátra, a magas viking mögé. Hát, hogy milyen kis vacak autó ez…
Aztán kiderült mi lesz a napiprogram. Sogne nevű közösséget (ez itt város, meg a hozzátartozó faluk, erdők stb., de kicsi, kb. 30x30km ilyesmi) látogattunk meg, hogy megtapasztaljuk a helyi Friluftsliv lehetőségeket. Ez azt jelentette, hogy délelőtt egy hajókirándulásra mentünk, rengeteg kis sziget között, néha csak olyan széles réseken, hogy egy méter volt a sziklafal és a hajó között, pedig nagyhajó volt ez (A régi Honvédos hajó fele). Aztán egy szigeten kikötöttünk, felmentünk a tetejére, nézelődtünk, majd vissza és másúton haza. Kicsit több mint kétszáz szigete van a közösségnek, de amelyik elég nagy ahhoz, hogy legyen rajta ház, azon van is. Jó luxusházak, de nem szeretem, hogy minden be van építve a tenger közepén…
A program második része a helyi síház meglátogatása, ott ajándék ingyen szendvicsek, meg üdítők, és méghozzá luxusszendvicsek, nagy hússal, jó sok zöldséggel, meg gyümölccsel igen volt rajta őszibarack karika, meg az a nagyonfinom édesszaftos aszaltszilva). Utána még egy rövid séta a helyi legmagasabb pontra, ahonnan volt valamennyi kilátás, meg egész hangulatos hely is volt, de aztán le, kocsibabe és látogatás a helyiek „fjordjához” amit csak ők neveznek annak, mert 8 km-rel állítólag nem nevezhető annak, de a helyieknek, meg nekem is azért fjord.
Egész pozitív is lehetett volna a nap, ezek alapján, de az időjárás még a szokásosnál is szemetebb volt. Mert sütött a nap is, de csak akkor, amikor beszálltunk a kocsiba, vagy visszafelé úton voltunk. Amikor kiszálltunk vagy elindultunk, akkor mindig esett, így szépen esőnadrágban, ruhában megizzadni, aztán a napsütésben még inkább. Jó mérges voltam rá.
Este talán a legkorábbi lefekvésem fél tizenkettőkor.