péntek, január 18, 2008


Csopikép (katt rá, hogy nagybal lásd a nevek miatt)

2008-01-16-17, Szerda-Csütörtök

Szerdán viszonylag normális kelés után, semmilyen nap. Egy olyan nap, amikor semmit se lehetett csinálni, mert az eső zuhog, nem esik, zuhog. Úgyhogy egész nap otthon, viszont így legalább fordítottam és főztem egy kis rizst, hozzá sütöttem mustáros-hagymás-virslit, így legalább viszonylag normálisan ettem. Megkaptuk emailben, meg majd megkapjuk kinyomtatva is a csoportképet, úgyhogy azt felrakom. Megpróbálom ráírni, hogy ki-kicsoda, nemtudom mennyire fog sikerülni.
Viszont másnapot vártam, mert jobb időt ígértek és tényleg.
Kelés ezért normálisan (mondjuk fél 10 körül itt nagyon ok) és intézések és reggeli után irány a természet, természetesen a telepakolt Crumplimmal. Biciklivel vágtam neki az erdőnek, mert azzal kevésbé lehet tóbaesni. Az utakról nagyjából elolvadt a hó, csak néhány helyen maradt még tükörjég, de az meg élveztem, és ezen semmit se ér még a szögesgumi se. Elején rögtön találtam 4 olyan hatalmas tavat, aminél még nem is jártam, körbenézegettem rendesen, aztán tovább arrafelé, amerre jártam. Kis downhill-szakasz a városi bicóval, de nagyon tetszett. Csak olyan szoftos, pont jól kanyargós, fe-le, lendületből gurulós. Aztán bicikli le, gyalog tovább. Főleg olyanokat fotóztak, amik fekete-fehéren jól mutatnak. Majd fél év múlva kiderül, az majd érdekes élmény lesz.
Hazafelé kikötő felé, és rövid bevásárló körúttal kiegészítve. Sajnos jó sok pénzt költöttem, de muszáj. Ezeket vettem:
MATOLJE 2L FIRSTPRICE (=tesco márka, de jó) 23,90
BORDMARGARIN x2 (gyorsan fogy, de így szeretem) 6,90x2
HVITOST 1 KG FIRSTPRICE (sajt) 49,90
FARIN (álcázott cukor) 1KG 12,50
MAJONESE EKTE (mert magába nagyon száraz a risz) 7,00
PŐLKSESENNEP (mustár, de nagyon finom édes fajta, nem csípős, én ezt szeretem) 7,00
ERTER (borsó) 800g 11,50
MAISKORN (konzervkuki) 3,50

És most kiszámoltam, hogy eddig összesen elköltöttem itt 764,1 NOK, azaz 25215 forintot, ami nem semmi két hét alatt, mert pont annyi ideje vagyok itt kinn. De ebből a kaja az 490,1 NOK, ami forintban 16173, ami szintén nem kevés, de ebben egész sok olyan van, ami hosszútávon jó lesz, így megpróbálom a havi kajapénzt 20ezer forint körüli összegre szorítani, ami az egész kint létre kb. 100000 körül jön ki kajára. De majd megkérdezek hazai koleszosokat viszonyításképp, hogy ők hogyan tudnak kijönni.
Este még kis maradék rizs, fahéjjal és cukorral, majd norvég. Múltkoriak gyakorlása, és új dolgok időjárás és bútorok. Vicces, mert más mondatszerkezettel kell a rossz és jó időt mondani.