szerda, január 16, 2008


2008-01-15, Kedd

Egyetlen képem, amin dolgozok. Ernyőfestés. A legelső "saját" ernyőm, a jó öreg zöld Visionom

Komoly programok a napra. Munka!
Ezért kelés korán, viszonylag, de sikerült. Reggelire egy szem körte, mert a kenyerem elfogyott, venni kell (persze előző este szendvicssütőben megsütöttem az összeset, annyira finom!). Lányokkal találkozó a hídnál, de előtte még beugrottam a boltba kenyérért 8ez nagy hiba volt, de féltem, hogy már nem lesz az olcsó fajta, a francért nem tudott elfogyni…). Csak Juli jött, de így is aktívan vágtunk neki a városnak, céllal. Első útba eső hely, és tényleg csak útba eső hely a Manpower volt, de persze azért benéztünk. Küldjünk CV-t, regisztráljunk a honlapon, és ha lesz szólnak. Tovább a pályaudvarra, vonatjegyet venni, Julinak. Utána visszafelé a két másik irodába, Job-zone és T(xy)- team, de gyorsan elhajtottak minket, hogy aki nem tud norvégul annak úgy kell. Nincs munka. Utolsó helyen voltak a legkedvesebbek, küldjük el személyesen neki emailben a CV-t, meg hogy mit szeretnénk csinálni. Mivel ilyen rendesek voltak, elhoztam az utolsó kirakott fényvisszaverő pántot.
A nap további részét bevásárlással töltöttem, négy helyről gyűjtöttem be a dolgokat, íme a lista:
LOF 0,75 kg 5,90
PAERER (körte) 4db 7.33 (12,9NOK/kg)
TOMATER (spanyol) 4 db 6.22 (12,9NOK/kg)
GRILLPOLSE 1kg 22
STEKEMARGARIN 0,5 kg 8,90
SPAGHETTI 1kg 7,90
EGG 18STK 24,9

És találtam kenyeret 3,90 NOK-ért, ami már magyar viszonylatban is az olcsóbb fajta kenyerek közé tartozik, úgyhogy ha ügyesebb vagyok, akkor spórolhattam volna eddig 6 koronát, 180 forintot, vagyis egy teljes kenyeret, pff (ezt a szót most használom először, de eltanultam).
Amit megfigyeltem, a margarint és cukrot nagyon gyorsan fogyasztom el…(Két hét kb. 1 kg cukor és ugyanennyi margarin). De legalább ezek nem a legdrágábbak.
És megismertem milyen az, amikor valakinek kiguvad a szeme az éhségtől! Négykor ettem a reggeli körte után, de már igencsak ideje volt. Itteni első, saját, húsos kajámat, egy virslis, hagymás rántottát. („a franciáknak üzenem, hogy legyenek résen a présen, a présen...
mert keményen tolják a fiatalok a New Generation!”)
Este norvégtanfolyam. Sok új szó tanulása. Számok, napok, ételek, de most már nem írok le mindent.
Este pedig az egyetem pubjában bemutatkozó-est. Ma Norvégia, majd mi is prezentálunk, sok igyekezettel. Ezt a gyönyörű filmet vetítették le. Érdemes végignézni. Direkt van benne egy rész a kedvemért! Legalábbis szerintem a kedvemért tették bele.
Stavenger és Bergen. Ide kéne eljutnom. Fjordok, sziklák, repülés. BÁZIS (nem merem nevénszólítani, de fordítsátok le angolra, és minden egyes betű után rakjatok egy pontot és megkapjátok, amire gondoltam) Mutatták a helyet!!!!

Ééééés szombaton elutazom, külföldre, de titok!